درود مهمان گرامی! ثبت نام

اولين دوره مسابقات کشوري سازه هاي ماکاروني کاپ آذربايجان

کاپ آذربايجان

ثبت نام کارگاه ثبت نام مسايقات پوستر

>بستن اين پنجره<

این یک اطلاعیه همگانی است!


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحي و نكات اجرايي در سازه های ماکارونی
#41
سلام

خیلی خوبه که اینقدر خوب دنبال میکنین بحث رو .
عکسارو که دوباره نگاه کردم به نظرم میرسید که سازه تو ارتفاع متغییر کار شده که به نظر من این نوع چیدمان و این نوع بادبند و در کل سازه سنگین زیاد واسه ارتفاع متغییر خوب نیست .

در مورد عرض سازه به طرح پروفیل فشاریتون بستگی داره . مثلا تو اون عکسی که رسول گذاشته چون پهنای پروفیل فشاری به اندازه یدونه ماکارونی باید داخل به داخل سازش حداقل 7 سانتی باشه اما واسه سازه هایی که طرح پروفیل فشاریشون متفاوته و ژهنای اون به اندازهی 3 یا 5 تا ماکارونی کناره همه چون پهناش المان فشاریش حدود 1 سانت میشه پس اگه داخل به داخلش رو 5 هم بگیره بالای 7 سانت میشه . در هر صورت باید تمام فاکتورا کنار هم باشن که بتوان ی رکورد خوب زد .

در مورد اون عکسی که گذاشتم میخوام نظراتون رو بدید .

http://up.vatandownload.com/images/lbqo1...4tcgrn.jpg

شماره عکس رو با دلیلتون بگید .
پاسخ
 سپاس شده توسط رسول عليزاده ، جواد فلاح نژاد
#42
سلام
در مورد عکسهایی که آقا حمید گذاشت من یک نظر میدم از لحاظ تحلیل که شایدم غلط باشه
وقتی بادبندها به رشته ها وصل میشن عمده کار اونها اینه که فشار رو روی همون رشته فشاری کم میکنن که باعث میشه احتمال کمانش روی بیرونی ترین رشته ها بر اثر فشار کمتر بشه و این باعث میشه که تحمل لینک فشاری در کل بالاتیر بره و اگر هم قرار باشه کم بیاره بر اثر کمانش رشته های داخلی لینک ما گسیخته میشه یا هم از نیروی برشی زیاد در نزدیکی گره ها بر اثر تغییر آنی زاویه بین دو لینک فشاری
پس در نتیجه اینکه کدو بادبند بالا باشه و کدوم پایین مهم نیست و مهم اینه که یکنواخت و یک ریتم کار بشه و با این نتیجه بنابراین 6شکل رو به 2 شکل تبدیل میکنیم و این سوال رو میپرسیم که بادبند ضربدری رو به شکل دو ردیف موازی با نمای ضربدری کار کنیم یا به شکل 7 و 8 با نمای ضربدری؟؟؟
اینجا باید عملکرد بادبندهای موازی و 7 و 8 را بررسی کنیم
بادبندهای موازی در یک نیمه ی قوس به فشار میرن و در نیمه دیگر قوس به کشش میرن و تحلیل دو بعدی سازه با تحلیل سه بعدی اون زیاد تفاوتی نداره ولی بادبندهای 7 و 8ی همگی در فشار قرار میگیرن و فشار رو روی لینک فشاری به شکل قابل توجهی کم میکنه و البته به خاطر نوع گره و محدودیت صلبیت امکان داره مشکل ساز بشه حالا دیگه این تصمیم با شماست که چکار کنید اگر تعداد ردیف بادبندها زوج باشه به نظر من بادبند 7و8مناسب تره و اگر تعداد بادبندها فرد باشه موازی کار بشه مناسب تره و یک نکته دیگه اینکه اگر تعداد ردیف بادبندها فرد بود باید جهت بادبند موازی در بالاترین نقطه و پایین ترین نقطه همسو باشه تا پیچشی در قوس ایجاد نشه
یا حق
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
 سپاس شده توسط رسول عليزاده ، جواد فلاح نژاد
#43
سلام
بابت توضيحات دوستمون علي ممنونم
منم هيمن دوتا رو پيشنهاد ميكنم دلايلش هم توسط مهندس رنود مطرح شد
r.alizade@live.com

من مسئول گفتار خود هستم اما مسئول برداشت اشتباه نیستم
Big Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود ، رحيم باقري ، جواد فلاح نژاد
#44
با عرض معذرت من عکسارو که دقیق تر دیدم متوجه شدم که علاوه بر نوع بادبند جناب پورملک منظورشون نوع اتصال بادبند به گره هم بوده که بنده تازه متوجه شدم
اگر دوستان به حرفهای قبلیم توجه کرده باشن به راحتی میتونن متوجه بشن که کدوم حالت ها بهترین نوع اتصال را دارد که میشود با اون اتصال اصطلاحا تار خنثی یا همون نقطه تقاطع محورهای انتقال نیرو در وسط سطح مقطع پروفیل کششی باشه یا به عبارت دیگه در مرکز ثقل(این یک فوت مهمه)پروفیل کششی و طبیعتا در این نوع سازه ها باید مرکز ثقل هندسی سطح مقطع کششی یا کششی هایی که نیرو را به قوس انتقال میدهند روی محوری باشد که از مرکز ثقل هندسی سطح مقطع پروفیل فشاری عبور میکنه (دقت کنید اگر چند تا کششی داشته باشیم همه رو با هم باید بسنجیم که اگر تعدادش فرد باشه مرکز ثقل هندسی سطح مقطع کششی ها میشه همون مرکز سطح مقطع کششی وسط)
پس با این حساب بادبندها به شکل 3 و 4 باید وصل بشن از لحاظ نوع اتصال ولی از لحاظ نوع بادبند دیگه انتخاب با شماست
از جناب پور ملک متشکرم که بحث های فوق العاده ریزبینانه ای ذکر میکنن
یا حق
درباره پایین آمدگی از سطح تراز تکیه گاه اگر نظر بدید ممنون میشم آخه اگر پایین آمدگی رو بشه خوب اجرا کرد خیلی خوب میشه مزیت های زیادی داره به شرطی راهکار اجرایی خوب باشه
منتظرم
یا حق
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
 سپاس شده توسط رسول عليزاده ، جواد فلاح نژاد
#45
سلام
جناب رنود در مورد پائين آمدن از سطح تكيه گاه دقيقا چه مشكلي داريد و هدفتون ازش چيه؟
r.alizade@live.com

من مسئول گفتار خود هستم اما مسئول برداشت اشتباه نیستم
Big Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود ، رحيم باقري
#46
سلام دقیقا مشکل من با چگونگی اتصال دو کششی پایین هست بعضی ها میان یک مقدار بالاتر میگیرن و تا پایه بارگذاری همه چیزو چسب میکنن بعضی ها هم به اندازه ای کششی رو بالا میگیرن که به وسط لینک فشاری متصل به پایه بارگذاری وصل میشه و طبیعتا اگر هم بخوایم دقیقا به محل اتصال فشاری ها به پایه بارگذاری وصلش کنیم نمیشه روی پایه بارگذاری قرارش بدیم
حالا بهترین روشی که به ذهنتون میرسه پیشنهاد کنید هم برای پایین آمدگی های در حد 1تا2سانت و هم برای پایین آمدگی های حدود10سانت
یا حق
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
 سپاس شده توسط جواد فلاح نژاد
#47
در مورد قسمت اول صحبتهاتون دقيقا متوجه نشدم چي چيزي مد نظرتونه اما يه توضيحات جزئي در مورد پائين آمدگي ميدم اگر حرفاتون رو با شكل بذاريد راحتر ميشه دركش كرد
در پائين آمدگي هاي 1 تا 2 سانت اصلا فرقي نداره و ورش اجرا همون طور كه قبلا از روي پلات كار ميكرديم اين بار هم همونطور كار ميكنيم
اما در پائين آمدگي هاي زياد حدود 10 سانت اوضاع فرق ميكنه كار سختر ميشه
چندتا عكس ميزارم يه نگاهي بهشون بكنيد
[تصویر:  8b0.jpg]
مي بينيد كه موقعي كه خيلي كششي پائين مياد كششي و سطح تكيه گاه با هم برخورد دارن حالا براي حل اين مشكل چندتا راه است
يك عضو كوچيك ديگه رو به تكيه گاه اضافه كنيم تا سطحش بره بالاتر البته اين كار يه مشكل داره كه با اضافه كردن يه عضو ديگه ميشه رفعش كرد
يا با چسب سطحش رو بالا ببريم كه اونم باعث كم شدن راندمان كارمون ميشه
يه راه ديگه هم داره كه من فكر ميكنم اين يكي از همه بهتره البته بايد خيلي توي كار دقت بشه نگهش ميدارم اگه دوستان بهش اشاره نكردن ميگم
نمي دونم دقيقا تونستم به مشكل دوستمون بپردازم يا نه؟؟؟ اما بازم موردي بود بفرمائيد
r.alizade@live.com

من مسئول گفتار خود هستم اما مسئول برداشت اشتباه نیستم
Big Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود ، جواد فلاح نژاد
#48
با سلام و تشکر
مورد همین جاست که چه کار کنیم تا در پایین آمدگی های به مقدار مثلا 10 سانت کششی پایین به پایه بارگذاری نخوره مثل شکل آخری نشه
دوستان دیگه هم نظر بدن اگه امکانش هست
یا حق
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
 سپاس شده توسط علیرضا نظری ، جواد فلاح نژاد
#49
یک سوال دیگه که خودم فقط به عنوان سوال کننده هستم میخوام دوستان و مخصوصا مهندس قاسمپور عزیز بیان و درباره این سوال بنده نظر بدن
سوال:وقتی با نرم افزار طرحی را تحلیل میکنیم و نیروها تعیین میشه و ما آزمایشهای کشش و فشار رو انجام دادیم و پروفیلها آماده شده باید چقدر خطا در نظر بگیریم؟این سوال به این معناست که تفاوت تحلیل و ساخت تا چه حده؟عزیزان با دلیل بیان کنند و طریقه محاسبه خطا روبیان کنید
باز هم میگم آقایان قاسمپور و نظری لطفا بیان و درباره این سوال نظر بدن(چون که رکورددار هستن و قطعا ساخت های خوبی دارن)
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
 سپاس شده توسط علیرضا نظری ، رحيم باقري
#50
سلام
من دید مکانیکیم رو میگم شاید غلط باشه .
مثلا تو سازه سنگین که الان بحثش داغه که معمولا تک قوس کار میکنن . شما فکر کن 41 کششی داری . المان فشاریت میشه یه چیزی حدود 4 سانت . که هر ماکارونی 4 سانتی یه چیز حدود 15 کیلو تحملشه . حالا مییای تحلیل میکنی .مثلا بار رو توی صفحه 300 میزنی ماکزیمم فشاریت حدود 160 میشه و ماکزیمم کششیت 11 کیلو میشه
در این صورت با یه چیزی حدود 10 تا رشته تو المان فشاری باید بتونید با یه سازهی کامل 600 کیلو بزنید . اما چرا تا حالا کسی نتونسته بزنه ؟
وقتی ما طراحی و تحلیل میکنیم تحلیل ما به صورت سیم یا به اصطلاح وایرفریم انجام میشه در صورتی که یه المان 10 تایی رو که به 10 روش مختلف میشه چیدشون تو قوس و اینکه به صورت یه سیم عمل نمیکه .
به نظر من هر چی تعداد المانهای مصرفی تو هر جای سازه بیشتر شه درصد خطا بیشتر میشه .
واسه سازه هدفمند چون همه از 1 نهایت 2رشته استفاده میکنن . خیلی به طراحیشون نزدیکه میشه براش ضریب خطا 10 تا 20 % گرفت . واسه راندمانی چون نهایت 3 تا کنار هم استفاده میشه بین 20 تا 30 درصد خطا داره اما تو سنگین چون تعداد المان و نوع چیدمان خیلی با هم متفاوته باید 30 تا 40 درصد براش خطا در نظر گرفت .
برمیگرده به همون قضیه ذوذنقه ای شدن المان فشاری تو قوس .
مثلا یه المان 10 تایی رو با دستگاه فشار تست میکنیم حدود 150 کیلو جواب میده ولی بازم تو تست اصلی نتیجه خوبی در نمیاد .
وقتی ما یه المان 10 تایی رو با هر چیدمانی زیر هر نوع دستگاه فشاری بزاریم چون بار دقیقا به صورت عمود داره وارد میشه چیدمان اونقدری براش مهم نیست و سطح مقطع مهمه اما در صورتی که تو سازمون بار تو المان فشاری دقیقا به صورت عمود بهش وارد نمیشه . چند صفحه عقبتر این رو با شکل توضیح دادم .
پاسخ
 سپاس شده توسط رسول عليزاده


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 5 مهمان