..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: آموزش تصویری ساخت سازه ماکارونی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
[تصویر:  ?di=413635237372]

سلام جناب مهندس... ببخشید عکس اجرایی نداشتم از صحبتم Blush اما در این تصویر که نوع المانها رو توسط رنگ های متفاوت مشخص کردم، مثلا رنگ سفید المان ضخیمتریه که در اعضای فشاری و نقاط حساس بین 2 صفحه استفاده شده، رنگ سبز به دلیل اهمیت و نیروی کمتری که قرار تحمل کنه مقطع کوچکتر و رنگ زرد که در بادبندها و خرپای روی المانهای فشاری که برای جلوگیری از خمش عضو به دلیل طول زیاد استفاده شده از مقطع کوچکتر نسبت به اعضای دیگه استفاده شده...
ممنونم از همه دوستان

رسول به نکته خوبی اشاره کرد Wink

مهندس این سازه خیلی المان اضافی توش داره فک نکنم این المان ها تاثیر واقعا مفیدی داشته باشه Exclamation
سلام
منم با نظر مجید جان موافقم
میتونین برای تکیه گاه کمکی از نوع دیگری استفاده کنید که وزن کمتری رو داشته باشه
دو عضو هم که برای کنترل خمش به صورت زاویه دار به فشاری ها متصل شدن بی تاثیر هستن (تاثیرخیلی کمه بسیار ناچیز) و اینکه اگه سازه قراره زیر 120 کیلو بزنه بادبند ضربدری نیاز نیست یه بادبند به صورت سری بزنید کافیه
بله دقیقا Big Grin

من خودم قبلا ها این موضوع رو تست کردم و حق با مهندس علیزاده هستش Smile


این هم همون تست اشتباهم که 250 راندمان داشت ConfusedConfused

[تصویر:  ?di=8136355450312]
سلام
ممنون از جناب نیک نیاز که این تاپیک رو گذاشتن تا دوستان استفاده کنند و همچنین ممنون از دوست خوبم رسول علیزاده که تجربیاتش رو در اختیار بچه ها گذاشت
من یک مقدار این روزا سرم شلوغه و کمتر به سایت سر میزنم ولی خالی از لطف نیست ما هم یه ناخنکی به مطالب بزنیم Smile
مراحل ساخت رو به ترتیب مینویسم و سعی میکنم یکی رو توضیح بدم
1)انتخاب مصالح خوب و تست کشش و فشار
2)طراحی بر اساس مصالح موجود و انجام محاسبات بهینه سازی
3)کشیدن طرح اجرایی دقیقا بر اساس طرح تحلیلی(بدون حتی 1 سانت اختلاف)
4)سمباده زدن بسیار دقیق قطعات فشاری
5)چیدن کششی ها
6)چسسبکاری گره مرکزی
7)چسبکاری کششی ها در محل اتصال با قطعات فشاری(این کار باید یک ساعت بعد از چسب گره مرکزی صورت گیرد)
8)قائم کردن سازه توسط شیشه و گونیا
9)دقیق جا انداختن اعضای بین دو صفحه
10)چسبکاری دقیق و البته کم در تمامی گره ها و کشیدن چسب روی کششی ها به اندازه ارتفاع مقطع فشاری
11)چک کردن تمامی قسمت های چسب شده
12)بستن ریسمان یا وصل کردن چوب
13)نگهداری و جابجایی مناسب سازه(اگر نگهداری و جابجایی نامناسب باشد سازه شما قطعا پیش بارگذاری میشود و هر قدر تلاش کردید که از رقیبان سبقت بگیرید در این مرحله تلاش شما از بین میرود!!!)
توضیح مرحله اول:
در این مرحله بهترین کار اینه که یک کولیس(دیجیتالی) داشته باشید و تمامی رشته هایی را انتخاب کنید که بیشترین قطر را دارند و برای کششی ها سعی کنید کششی های نزدیک به عرشه قطرشون نسبت به کششی های نزدیک به قائم بیشتر باشد...سپس تست های کشش و فشار رو انجام بدید و به کمترین نتیجه کششی که نزدیک به نتایج آزمایشات باقی رشته ها بود میتونید به عنوان کشش مطمئن اعضای کششی تکیه کنید(پیشنهادم اینه که بیشتر روی تنش ها حساب کتاب کنید و به صورت کشش مثلا 5 کیلوگرم و اینجور اعداد حساب نکنید مثلا یک کششی با قطر 1.65 یک کشش 6.5 کیلوگرمی را تحمل کرده حالا به فرض یک کششی از همون جنس دارید که قطرش 1.62 بوده قبل از آزمایش بر اساس تنش محاسبه کنید ببینید که بر اساس اون کششی قطر 1.65 که آزمایش کردیم،این کششی 1.62 چقدر باید بره و از این طریق میتونیم خطای خلوص مقطع رو حدودا اندازه بگیریم و ضریب اطمینان تئوری مقطع رو حساب کنیم)
امیدوارم مطالب به درد خورده باشند
یاعلی(ع)
بازم علی آقا مثل همیشه با مطالب خوبش ما رو شرمنده کرده Big GrinSmileHeart

علی جون عکس یادت رفت TongueTongueBig Grin
یه سوال داشتم از دوستان عزیز.
استفاده از بادبند ضربدری از روی هم بهتره یا بهتره که در محل تقاطع شکسته بشه؟
سلام
اگه دقیق دقیق اجرا بشه بشکنه بهتره که این کار حوصله خیلی زیادی رو میطلبه اگه سرعت کار برای شما فاکتور مهمی است از روی هم رد کنید بازم میگم اگه قراره بادبندا بشکنه باید دقیق اجرا بشه وگرنه نتایج خیلی بدی میده
سلام
مجید جان گوشیم دوربین نداره Smile سعی میکنم در آینده نزدیک از مراحل ساخت عکس بگیرم بفرستم
یاحق
سلام خدمت همه دوستان
منم یه تعدادی عکس میزارم شاید به درد دوستان بخوره
[تصویر:  ?di=16136364205215]
[تصویر:  ?di=6136364216114]
[تصویر:  ?di=2136364230714]
اینم یه سری دیگه
[تصویر:  ?di=913636428231]
[تصویر:  ?di=1013636429217]
[تصویر:  ?di=213636429875]
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10