درود مهمان گرامی! ثبت نام

اولين دوره مسابقات کشوري سازه هاي ماکاروني کاپ آذربايجان

کاپ آذربايجان

ثبت نام کارگاه ثبت نام مسايقات پوستر

>بستن اين پنجره<

این یک اطلاعیه همگانی است!


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع مکمل ورزشی تعریف
#1
مکمل ورزشی

در یک تعریف ساده ابزارهایی برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه در بدن

ورزشکار هستند. در غالب موارد، افراد با مولتی ویتامین ها، پروتئین و

کراتین مصرف آنها را شروع می کنند. (کراتین نوعی از اسیدهای آمینه است که

منبع انرژی برای بدن محسوب می شود که راجع به آن توضیح خواهیم داد.)


چندین نوع مکمل ورزشی وجود دارد که می تواند به رشد، ترمیم و بازسازی ماهیچه ها کمک کند، که در اینجا فهرستی از بهترین انواع این مکمل ورزشی ارائه می شود :



پروتئین :


منشاء پروتئین آمینو اسیدها هستند و آمینو اسید اساسی ترین رکن ساختمانی

ماهیچه است، بنابراین پروتئین ضروری ترین عنصر در ساختمان ماهیچه محسوب می

شود و بدون آن بدن نمی تواند ماهیچه سازی کند.



یک فرد معمولی روزانه حدود 2-1 گرم پروتئین برای هر یک پوند (حدود 450

گرم) از وزن بدنش نیاز دارد؛ بنابراین یک فرد متوسط با وزن تقریبی 70

کیلوگرم، باید روزانه بین 150 تا 300 گرم پروتئین مصرف کند.



کراتین :



آمینو اسید کراتین برای حجم دادن به ماهیچه ها بسیار خوب عمل میکند. این

واقعه بطور طبیعی در بدن اتفاق می افتد و بسیار بی خطر و موثر برای همگان

است مخصوصا اگر شما تا به حال از آن استفاده نکرده باشد.



نکته اساسی که در کراتین وجود دارد این است که کراتین قابلیت افزایش ATP

(منبع اصلی انرژی ماهیچه ها) را دارد، بنابراین شما با مصرف صحیح آن می

توانید تعداد حرکات، ست ها و وزنه های ورزشی خود را افزایش دهید و به تبع

آن بافت های ماهیچه خود را بیشتر رشد دهید.



گلوتامین :



گلوتامین بیشترین آمینو اسید موجود در بافت ماهیچه است. این ماده از کم

کاری ماهیچه ها جلوگیری می کند و ترمیم آنها را بهبود می بخشد. در واقع پس

از ورزش هر چه بهتر و سریعتر به حالت اولیه خود برگردید بهتر و قوی تر

میتوانید به ورزش ادامه دهید.



گلوتامین را نباید همزمان با کراتین استفاده کرد، چون در این حالت آنها با

هم در جذب شدن رقابت می کنند. گلوتامین را قبل از ورزش و کراتین را پس از

ورزش مصرف کنید.


مکمل ورزشی به 3 دسته تقسیم می شوند



خرید مکمل ورزشی که بر تولید سوخت و ساز انرژی موثر است مثل بی کربنات سدیم


خرید مکمل ورزشی که باعث پرورش عضله می شوند مثل اسید های آمینه



مطالب مرتبط :


خرید شیر خشک
پاسخ
#2
روش اجرای سقف وافل در این مقاله به تشریح روش اجرای سقف وافل پرداخته می*شود.

سقف وافل دارای مزایای فنی و اقتصادی متعدد نسبت به دیگر سقف*های بتنی رایج موجود در کشور مانند سقف تیرچه*بلوک، سقف*های یوبوت و کوبیاکس، سقف پیش*تنیده و سقف تیردال می*باشد. شناخت و مقبولیت روز*افزون جامعه مهندسان و کارفرمایان نسبت به مزایای سقف وافل

موجب رشد و گسترش کاربرد این نوع سقف شده است. یکی از مزایای سقف*های وافل

روش اجرای نسبتا ساده و عدم نیاز به تجهیزات خاص و یا نیروی کار متخصص

می*باشد و می*توان با آموزش*های ساده و اولیه به اکیپ*های مختلف

آرماتور*بند و استفاده از تجهیزات موجود به اجرای سقف وافل پرداخت. از این رو در این مقاله به تشریح روش اجرای سقف وافل بنیتک پرداخته می*شود. اجرای سقف وافلبنیتک به پنج مرحله اصلی تقسیم می*گردد که به ترتیب در ذیل تشریح می*گردند.

زیرسازی سقف وافل

زیر سازی سقف وافل


را می*توان با تجهیزات متعارف پیمانکاران اجرای اسکلت شامل جک، اسکافلد،

لوله، چهارتراش، قوطی، قالب فلزی، پلی وود، ورق فلزی و ... اجرا نمود. در

شکل زیر یک نمونه از اجرای ساده زیرسازی سقف وافل مشاهده می شود.

همانطور که در شکل فوق مشاهده می*شود در این نمونه اجرای سقف از سیستم جک و

پروفیل قوطی استفاده شده است. در این روش فاصله جک*ها از یکدیگر نیز بسته

به دهانه و وزن سقف تخمین زده می شود و پروفیل*های قوطی* فوقانی به فاصله

محور تا محور تیرچه*های تشکیل شونده سقف وافل کار*گذاشته شده و لبه قالب های وافل بروی این قوطی ها قرار می*گیرند. در شکل زیر قرارگیری لبه قالب های وافل بروی پروفیل های قوطی مشاهده می شود. فاصله محور تا محور پروفیل ها در سقف وافل بنیتک 75 سانتی متر می باشد. همچنین در این شکل و در جهت عمود بر پروفیل*های قوطی از لوله استفاده شده است.

برای اطلاعات بیشتر سقف وافلکلیک کنید

سقف وافل چیست
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان