درود مهمان گرامی! ثبت نام

اولين دوره مسابقات کشوري سازه هاي ماکاروني کاپ آذربايجان

کاپ آذربايجان

ثبت نام کارگاه ثبت نام مسايقات پوستر

>بستن اين پنجره<

این یک اطلاعیه همگانی است!


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عکس از واژگونی شدن پل
#1
سلام
اینم از واژگون شدن پل
به نظر شما دلیل این پیشامد چی میتونه باشه؟؟؟؟

[تصویر:  36188_255.jpg]

[تصویر:  36184_493.jpg]

[تصویر:  36187_698.jpg]

[تصویر:  36186_364.jpg]

[تصویر:  36185_785.jpg]

[تصویر:  36182_820.jpg]

[تصویر:  36187_698.jpg]
.........................

-----
[تصویر:  75k8xop250b66zgzurqs.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود ، سعید قاسم پور ، حسین ترکی ، معمار کوچولو
#2
سلام
زیر پل به فرم بال هواپیماست پس باعث تقویت اثر ارتعاش پل بر اثر باد بر روی پل میشه و از طرف دیگه پایه هایی که کار گذاشته شده مهار کافی برای پل نبوده با توجه به بار ترافیکی بر روی پل به نظر من احتمال داره مکانیک خاک محل مورد نظر هم دخیل باشه
تموم اینا در حد احتماله که شاید دست به دست هم داده باشن تا اینطور شده باشه
امیدوارم جناب شفقی ما رو راهنمایی کنن
یا حق
دنیای من در شجاعتم غرق شده...کاش من هم کمی میترسیدم تا دیگران زیبایی های دنیایم را میدیدند...Idea
پاسخ
#3
به نظر خود من کم بودن مقاومت بتن و اجرا ضعیف آن باعث بروز چنین حادثه ای شده

.........................

-----
[تصویر:  75k8xop250b66zgzurqs.jpg]
پاسخ
#4
با سلام
ضمن تشکر از جناب رضایی بابت ایجاد ای تاپیک، خواستم من هم در این بحث شیرین تون شریک باشم.
همانطور که مستحضرید طبق نشریه 139 وزارت راه، بارهای وارد بر پل به سه شکل زیر هستند:
1- بارهای قائم: مانند بار زنده(مثل هر نوع بار عبوری از روی پا) و مرده(شال وزن تی، پایه ها و وزن عرشه
2- بارهای جانبی: مثل بار باد، زلزله، فشار جانبی خاک، نیروی جریان آب، نیروی ترمز، نیروی برخورد پایه ها
3- بارهای خود کرنشی: مانند آثار دما، خزش تغییر طول نسبی ناشی از پیش تنیدگی قطعات

تمام بارهای فوق تک به تک در بوجود آمدن خرابی پل ها موثرند لذا این موضوع از یک طرف و از طرفی بحث مقاومت مصالح مورد استفاده هستش.خب این بارها، بارهای محاسباتی هستند که باتوجه به مقادیر بحرانی دیاگرام های خمش و برش و حالات بحرانی نیروهای فوق، قطعات سازه ای معینی طراحی می گردد. لذا ممکن است محاسبات مربور به پل درست بوده باشد ولی در اجرا، مقاومت مشخصه و مقادیر آرماتور پایه ها از مقدار طراحی کمتر بوده باشد و برعکس، یعنی اینکه محاسبات کلا اشتباه بوده باشد.

با توجه به اینکه تنها قستی از این پل فرو ریخته است لذا فرض دوم بنظر من باطل است و قطعا در اجرای سازه سهل انکاری شده است و مقادیر مشخصه بتن و مقدار آرماتور پایه و کاور درست اجرا نشده است.
تماس با من:
E_mail:  s.ghasempoor@live.com

Mobile, Telegram, WhatsApp:  09363778575

جهت عضویت در کانال انجمن ITSSA در تلگرام، لطفا اینجـا کلیک نمایید
پاسخ
 سپاس شده توسط محمد جواد رضایی ، علی رنود
#5
ار آقای مهندس قاسمپور کمال تشکر رو دارم
جا داره بقیه عزیزان هم در این بحث شرکت کنند
ممکنه نته ای به نظرشون بیاد که بسیار مهم باشه و از دید بقیه مخفی مونده
اگه به عکسها دقت شود چیدمان آرماتورها بسیار خوب بوده و لی بتن موجود به پودر تبدیل شده که این خود نشان دهنده عدم مقامت بتن طبق مقاومت مشخصه بتن است
.........................

-----
[تصویر:  75k8xop250b66zgzurqs.jpg]
پاسخ
#6

جناب مهندس رضایی دوست عزیز

بسیار ممنون و سپاس گذار از بایت این بحث

ممنون می شم اگه در ابتدا توضیحاتی در مورد این زلزله شامل (شدت، طول موج ها، کشور، شهر، سال وقوع و ...) و در صورت امکان جزئیات بیشتری بیان می کردید تا بشه دقیق تر و علمی تر مورد رو به بحث و گفتگو بزاریم و در غیر این صورت تمام صحبتها در حد نظریه خواهد بود.

تماس با بنده از طریق:

http://www.masoudshafaghi.com
http://www.facebook.com/masoud.shafaghi.1
masoudshafaghi@gmail.com
info@masoudshafaghi.com



پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود
#7
مهندس رضایی یه توضیح در باره این پل میدادی بد نبود هااااااا حداقل بگو کجاست ؟Confused
مردان عمل هیچگاه شکوه و ناله سر نمی دهند، به ویژه از سخت بودن صخره ها ، ابری بودن آسمان یا سرد بودن یخ هرگز شکایت نمی کنند .
-------------------------------------------------------------

هرکس بخواهد کاری را انجام دهد راهش را پیدا می کند،

و هر کس نخواهد کاری را انجام دهد ، بهانه اش را.
---------------------------------------------------------

مردی که کوه را برداشت،کسی بود که شروع به برداشتن سنگریزه ها کرد.

---------------------------------------------------------------------------
http://www.niktarahan.blogfa.com
niktarahan@gmail.com
پاسخ
 سپاس شده توسط حسین ترکی ، محمد جواد رضایی
#8
این پل در کره ساخته شده که به علت رعایت نکردن مسایل اجرایی دچار این مشکل شده است

.........................

-----
[تصویر:  75k8xop250b66zgzurqs.jpg]
پاسخ
#9
با سلام
تصویری که جناب مهندس رضایی لطف کردن گذاشتن، مربوط میشه به واژگونی پل شهر Kobe در ژاپن که بدلیل زلزله 17 ژانویه 1995 به این روز افتاد.
تصاویر دیگری از آثار این زلزله رو براتون میزارم:

[تصویر:  90ard12d11daalxsebr.jpg]

[تصویر:  92hve5ie7ai5pok7szgq.jpg]

[تصویر:  voxrta9czthzyslm5t.jpg]

توضیحات:
زمین‌لرزهٔ کوبه یا زمین‌لرزهٔ بزرگ هانشین زمین‌لرزه‌ای است با بزرگای گشتاوری ۶٫۸ یا با بزرگی ‪ ۷/۳‬درجه در مقیاس ریشتر، که در ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵، در ساعت ۵:۴۶ صبح شهر کوبه در ژاپن را به مدت ‪ ۲۰‬ثانیه لرزاند و در هم کوبید. این زمین‌لرزه یکی از بدترین رویدادهای طبیعی در ژاپن بود که خسارات شدیدی به بار آورد و باعث خرابی بسیاری از پل‌ها و سازه‌های دیگر شد.
کانون این زمین لرزه در عمق ‪ ۱۴‬کیلومتر آب‌های سواحل شهر کوبه اعلام شد، مسوولان ژاپنی، علت بالا بودن سطح آسیب‌ها و ویرانی‌های شهر کوبه را نوع این زمین لرزه می‌دانند که تقریبا در زیر منطقه و به صورت عمودی رخ داده بود. ویرانی شهر کوبه به مردم ژاپن این احساس را داد که با وجود پایان یافتن جنگ جهانی دوم، ژاپن همچنان آسیب‌پذیر است.

بعدها باوجود جبران آسیب‌های زمین‌لرزه و بازسازی بندر کوبه، مردمی که شاهد این رویداد بودند همچنان از مشکلات روانی آن رنج می‌بردند.
در نتیجهٔ این زمین‌لرزه ‪ ۶‬هزار و ‪ ۴۳۳‬نفر کشته و بیش از ‪ ۴۳‬هزار نفر زخمی شدند. حدود ‪ ۱۰‬درصد از کل تلفات این زلزله به علت آتش‌سوزی تاسیسات شهری پس از وقوع زمین لرزه بود. در جریان این زمین‌لرزه، حدود ‪ ۲۵۰‬هزار دستگاه ساختمان و تاسیسات زیر بنایی در استان هیوگو و استان‌های همسایهٔ آن تخریب شد.

خرابی‌های گستردهٔ ناشی از این زمین‌لرزه، سبب بی‌خانمان و آواره شدن ‪۳۰۰‬ هزار نفر شد. ژاپنی‌ها خسارت وارده به شهر کوبه ومناطق مجاور آن را در مجموع حدود یکصد میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.
مبلغی که دولت ژاپن برای بازسازی شهر کوبه اختصاص داد، در حدود ‪۱۶‬ میلیارد دلار بود. دولت‌های مرکزی، محلی و بخش خصوصی به طور نمونه در طول سال‌های بعد از این زلزله افزون بر ‪ ۱۲‬تریلیون ین برای بازسازی شهر کوبه هزینه کردند.

همین طور در آرشیو فیلم و عکس هام می گشتم که خوشبختانه فیلمی حدود 4.5 دقیق ای از زلزله کوبه ژاپن رو پیدا کردم که بزودی در همین تاپیک میزارمش.

فکر کنم الان بتوانیم بهتر در مورد عکس واژگونی پل بحث کنیم.
تماس با من:
E_mail:  s.ghasempoor@live.com

Mobile, Telegram, WhatsApp:  09363778575

جهت عضویت در کانال انجمن ITSSA در تلگرام، لطفا اینجـا کلیک نمایید
پاسخ
 سپاس شده توسط حمید رضا نظری ، محمد جواد رضایی ، فاطمه اسمعیلی سوره
#10
بسیار ممنون از آقای مهندس قاسمپور به خاطر اطلاعات خوبشون

اطلاعاتی که من از عکسها داشتم مال سالهای قبل بود
ولی به نظر من چون قسمتی از پل خرابه قسمتیش سالم موندس به خاطر اشتباهات اجرایی بودس
.........................

-----
[تصویر:  75k8xop250b66zgzurqs.jpg]
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان