درود مهمان گرامی! ثبت نام

اولين دوره مسابقات کشوري سازه هاي ماکاروني کاپ آذربايجان

کاپ آذربايجان

ثبت نام کارگاه ثبت نام مسايقات پوستر

>بستن اين پنجره<

این یک اطلاعیه همگانی است!


نظرسنجی: آیا موافق بحث در این مورد هستید؟
موافق هستم
موافق نیستم
[نمایش نتایج]
 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زلزله
#4
دوست عزیز آقای علیزاده

خوشبختانه طی سالهای گذشته فعالیت نسبتا خوب و منطقی در شهر تهران انجام شده عرض کردم نسبتا خوب.

طی این 2 سالی که بنده هم تو این مجموعه فعالیت اندکی دارم طرح های مختلفی ارائه شده که شاید یکی از منطقی ترین این طرح ها بحث مشارکت مردم هستش که من الان توضیح می دم.

آقای علیزاده در اين طرح در هر مجتمع مسكوني يا عمومي بلند مرتبه شهر تهران چند نفر از ساكنين و يا كاركنان داوطلب، گروه مديريت بحران را تشكيل میدن و ضمن دريافت آموزشهاي لازم نسبت به انجام فعاليت‌هاي مرتبط بمنظور ارتقاء ايمني و كاهش مخاطرات محل كار و زندگي خود اقدام مي‌كنن. اين گروه پيش از بروز بحران و همچنين در زمان بحران مسئوليتهاي اوليه و مهمي را بمنظور كاهش اثرات بحران بر عهده دارد كه در ادامه به آن اشاره می کنم.


اين طرح با نام ايجاد سامانه فرماندهي حادثه توسط كارشناسان سازمان در شهرك اميد، شهرك اكباتان و مجتمع مسكوني شاهگلي اجرا شد(همراه با اجراي مانور). اهم فعاليت‌هاي ديگر كارشناسان سازمان طراحي ساختار مديريت بحران دانشگاه تهران و خوابگاه‌هاي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران، شيرخوارگاه آمنه، مؤسسه مهندسين مشاور ساحل، شركت زامياد و فرهنگسراي بانو بود

در گام بعدي اين طرح به صورت آزمايشي در برخي از اماكن حداقل 10 طبقه مناطق 1 الي 7 تهران اجرا شد.

برخي از دفاتر مديريت بحران مناطق شهرداري نيز در برخي از مكان‌هاي مهم خود اقدام به ايجاد سامانه فرماندهي حادثه کردند که ما باید بهشون مجوز می دادیم چون زیر مجموعه هستند.


[تصویر:  gougfnfur67np2jfpc1.png]


اینم نمودار اجرایی پروژه هستش.


اين طرح شامل 10 ساعت آموزش رايگان با سرفصل هاي زير هستش که امیدورا اگه احدی از دوستان فکر می کنه کمبودی هستش حتما بگه و مطمئنا اگه منطقی باشه استفاده می کنیم از نظراتتون:

1- مباني مديريت بحران

*آشنايي با پديده طبيعي زلزله

*رفتارهاي فردي و گروهي قبل، هنگام و بعد از وقوع زلزله

*مشاركت مردمي و معرفي طرح مديريت بحران اماكن

2- امداد و كمك هاي اوليه

*شكستگي ها

*خونريزي ها و پانسمان

*سوختگي ها

*روش برخورد با مصدوم و حمل مصدوم

3- اطفاء حريق

*آشنايي با مثلث آتش

*روش هاي پيش گيري از حريق

*آموزشي عملي اطفاء حريق

4- روانشناسي بحران (ارائه به صورت بروشور)


البته تمام این موارد با دستورات هستش و طبق دستورالعمل ها مثل:

1. ماده 54 طرح جامع امداد و نجات کشور مصوب 82/1/23 هيئت وزيران صاحبان و يا مسئولان كليه مجتمع‌ها يا اماكن مهم بايد طبق استانداردهاي تعيين شده، گروه مديريت بحران را به منظورپيگيري كليه مسايل مربوط به مديريت بحران در آن محل تشكيل دهند.

2. ماده 33 مجوز تقویت و عملیاتی نمودن مدیریت بحران شهر تهران (مصوب 1383/3/12 شوراي اسلامي شهر تهران ) صاحبــان يا مسئولان كليه مجتمع‌هـا يا اماكني كـه حداقل يكـي از شرايط زيـر را دارند بـايد طبق استانداردهاي تعيين شده توسط سازمان، گروه مديريت بحران به منظور پيگيري كليه مسايل مربوط به مراحل مديريت بحران آن محل را تشكيل دهند . 1 ـ دست كم بيست پنج (25) نفر ساكن يا كارمند داشته باشند . 2 ـ دست كم در ساعاتي از روز بيش از بيست و پنج (25) نفر مراجعه كننده داشته باشند . 3 ـ دست كم شش (6) طبقه داشته باشند . 4 ـ در صورتي كه آسيب به سازه يا عملكرد آن محل براي ساكنان مناطق مجاور ايجاد خطر كند.

من منتظر نظر دوستان هستم تا باز هم اگه دوست داشتید مواردی رو بیان کنم.






تماس با بنده از طریق:

http://www.masoudshafaghi.com
http://www.facebook.com/masoud.shafaghi.1
masoudshafaghi@gmail.com
info@masoudshafaghi.com



پاسخ
 سپاس شده توسط علی رنود


پیام‌های داخل این موضوع
زلزله - توسط مسعود شفقی - 09-23-2011، 04:58 AM
RE: زلزله - توسط محمد جواد رضایی - 09-23-2011، 07:20 PM
RE: زلزله - توسط رسول عليزاده - 09-23-2011، 11:10 PM
RE: زلزله - توسط مسعود شفقی - 09-24-2011، 12:05 AM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان