..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: گفتگوی شرکت کنندگان در مسابقات سازه های ماکارونی دانشگاه زنجان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
سلام اقای موسوی/منم با آقا یونس موافقم علمی هستش.ولی نمیشه همه حرفارو زد و بچه ها هم یه خورده دلشون گرفته و درباره آقا علی مطمئنم منظور بدی نداشته و یه تشکر از آقای قاسم پور جناب شفقی دیگر دوستان که این مطالبو میذارن برای بحث.

علی.موسوی

سلام
من واقعا برام سوال شد که آیا واقعا ارزش داره یا نه، امروز از چنتا استادا پرسیدم سازه ماکارانی علمیه؟ همشون خندیدن !!!
اتفاقا یکی از اونها آدم خیلی معروفی هست که کتاب فولاد هم داره!!!(فقط اسمشو نگفتم!!)
حالا دوست دارم نظر دکتر فنایی و دکتر طاووسی و مسئول کمیته علمی مسابقات رو بدونم در این باره، میشه از مسدولین خواهش کنم که این افراد هم بیان در انجمن و نظر بدن،قاعدتا حضور این افراد در انجمن و پرسش و پاسخ به جوعلمی اضافه میکنه واگر به سوالات آیین نامه ای در آینده جواب بدن، ما امیدوارتر میشیم.
سلام آقای موسوی/من نظر شخصی خودمو میدم بنظرم خیلی از استادا به خیلی چیزا میخندن اصلا توجه نمیکنند شاید دانشجویی واقعا علاقه ای به اون چیز داشته باشه هر چی باشه اونام یه روزی دانشجو بودنو حالا استاد شدن خیلی وقتا پیش میاد که برای انجام یه فعالیت یا شرکت تو یه مسابقه ای ازشون سوال میپرسیم میگن بابا برو درستو بخون این چیزارو ول کن اگه درستو بخونی بیشتر موفق میشی در صورتی که اینطور نیست و فقط در مورد سازه ماکارونی نیست به خیلی از گرایشای دیگه هم میخندن مثلا ممکنه رباتیک یا نجات تخم مرغ یا موشکهای آبی و.....بنظرم سازه ماکارونی برای رشته های عمران و مکانیک یه تجربه ی خیلی عالیه ایه چون سازه ماکارونی یعنی ساختن یه سازه با متریال با خاصیت شبیه به آهن یا فولاد یا یه ماکت که بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی همون سازه رو در ابعادومصالح واقعی طراحی و اجرا کنند و دید دانشجویان رو نسبت به کارو رشتشون بیشتر باز میکنه/پس دانشجویی که الان رو سازه کار میکنه نسبت به دانشجویی که بدون کار عملی فارغ التحصیل میشه کارایی خیلی بهتری داره و تو کارش موفق تره.
یاحق
سلام /جناب موسوی شماازکس دیگه ای خواستین جوابتون روبده ولی یه چند نکته ای رومیخوام بگم صددرصدجواب بیشتربچه هاست.اول این که نبایدگفت استادچون استادهستش همه حرفاشون درسته ومعصوم ازاشتباس.ببینین درحال حاضربه دلیل مشکلات اقتصادی حرف اساتیداین هستش که دانشجوسرشوبندازه پایین درس بخونه وکارکنه ووقتش روکارهای علمی نذاره(بعضی اساتید)منی که رشتم عمران هستش فقط درس بخونم وبرم توجامعه کارقابل قیاس هستم باکسی که تجربشوهم به دست آورده؟تجربه فقط این نیستش که کار اجرایی انجام بدن.متاسفانه80درصدمهندسین استان مانمیتونن ازنرم افزارهای مهندسی استفاده کنن چون عملیشوانجام ندادن تحلیل ساده روبلدنیستن دیدشون به سازه وتوزیع نیرودرسازه بسیارمحدودهستش /دلیلش اینه که کارعلمی وعملی انجام ندادن /تیم هاوقتی روسازه کارمیکنن صددرصدبحثای سازه ای زیادی میکنن وتحلیل وترسیم سازه وبحثایی که مربوط به درسای پاس شده هستش وخودبه خوددانشجومسلط میشه به درساش /من ازشمامیپرسم آقای موسوی وقتی این کارروشروع کردی درسهایی مثل تحلیل سازه واستاتیک ومقاومت ومحاسبات فنی و...راچندبارخوندین؟؟؟؟؟؟بنده به شخصه بارهاخوندم /سوالام ازاساتیدبیشتر شدش ازاساتیدمیخواستیم بیشتربگن پس تاثیربسیارزیادی داره وماکت سازی یاکاردستی که نیستش که توسط چنداستادبی سوادبامنطق بسیارمحدودموردتمسخرواقع شه.به قول آقای قاسمپورتومو بینی ومن پیچش مو....وبه قول علی رنودعزیز علم وتجربه هرکجاباشن به دستشون میاریم وباحرفای ایناانگیزمون کم نمیشه منظورم فقط اساتیدشما نیستش همه جا بعضی اساتیداینجوری هستن ولی خدایش بعضی اساتیدواقعاانگیزه میدن وماروترقیب به این کار ونه تنها همین وپزوهش وتحقیق ومسابقات علمی مربوط به رشتمون مثل مسابقات بتون وسازه های ماکارونی ونجات تخم مرغ وسازه های فشاری وغیره...تشکیل همایش هاواجتماعات و...وبارهاباما همکاری کردن /خودتون این دودسته اساتید روباهم مقایسه کنید.
سلام

مهندس تركي با تك وباريلا(اگه زاراي خوب گير آوردي زارا) بساز فقط روي طرحت وقت بذار تكنولوزي ساختت هم ببر بالا صد در صد نتيجه مي گيري وقتت هم براي ماكاروني خارجي تلف نكن.
با تشکر از مهندس عظیمی
حقیقتش هرچی گشتم غیر از تک و باریلا پیدا نکردم. طرح توسط یکی از دوستان توی مسابقه خاوران تست شد. اگه تختش نمیشکست مطمئنن جزء 3 تیم اول مسابقات بود. چون بعد از 2 بار بارگزاری سالم بود.Undecided
بنظر من هم فقط اشکال ساخت داشت.Exclamation
از همینجا هم از اون دوست عزیزمون تشکر میکنم.Heart
سلام
در مورد مسابقات که علمیه یا نه .

من تو چندتا رشته مختلف کار کردم . پل ماکارونی بودم . طراحی خودرو بودم . الان هم رو رباتیک و طراحی موتور سیکلت دارم کار میکنم و این رو میگم که مسابقات هیچ ارزش علمی نداره . مگر در یک صورت . که یک حداقل هایی براش تعریف شه .
تو مسابقات دیگه میشه این کارو کرد اما تو ماکارونی فکر نکنم . چون مسابقات دیگه تعداد آیتم های زیادتری داره .
یه مثال میزنم مثلا تو یه گرایش راندمانی 40 تا تیم شرکت میکنن و بلاخره یه تیم اول میشه . اما اون تیم اول احتمال داره با 50 ٪ تقریبی رکورد تو اون گرایش اول شه . اما مقام اولی رو بهش میدن . این درست نیست . و ارزش اون مسابقه رو پایین میاره .
یه کار جالبی که تو سال 2011 ایران اپن تو یه لیگش شد این بود که مقام اولی به هیچ تیمی نداد و برترین ربات رو اعلام کرد . یعنی مقام اول و دوم رو اصلا ندادن . در صورتی که اون مسابقه جایزه خاصی هم نداره .
یا مثلا تو کدوم مسابقه پل ماکارونی دیدین که وزارت علوم یا جاهای دیگه حمایت رسمی کنن از اون مسابقه ؟
فقط تو مسابقات امیر کبیر دیدم . اونم به خاطر اسم اون دانشگاهه .
واسه همین نظر خودم اینه که وقت کمتری برای پل ماکارونی بزارن حتی اگه علاقه دارن و کلا وقت کمتری برای مسابقه بزارن و بیشتر روی پژوهش کار کنن تا مسابقه . چون مسابقه بین چند تا تیمه و اما پژوهش بین خودته و کلی داور .
یا اگه میخواد تو پل کار کنه بره پل فولادی کار کنه . اون هم شبیه همینه اما فرقش اینه که جوش و پیچ و همه چیزای دیگرو به صورت واقعی درک میکنه .

اما کار کردن تو پل ماکارونی هم خالی از لطف نیست . همین که یه مقدار ریز بینتون میکنه تو همه مسائل . باعث میشه به کوچکترین مسائل بی اهمیت ، اهمیت بدین . باعث میشه حداقل یکم درسارو دوره کنید . خالی از لطف نیست . اما به قول مهندس عظیمی مسابقات ما در حال حاضر شده برترین کیفیت ساخت .
مسابقاتی که پشتوانه علمی قوی داشته باشه باید منابع رسمی و غیر رسمیه زیادی برای آموزش بزاره . آموزش طراحی نه ساخت . مثلا من تو هیچ سایتی ندیدم یه کتاب طراحی پل یا چیزهای شبیه این رو بزارن .
اما مسابقات دیگه همه منابع خوبی اعلام میکنن .
اما واسه اینکه تعداد تیم های رقیب رو زیاد کنم که تکنولوژی ساخت تیم های تازه کار به اندازه تیم های نسبتا حرفه ای واسه شروع قوی بشه من واسه اولین بار میخوام بعد از امدن آیین نامه شروع کنم به طرح گذاشتن و روش ساخت همون طرح رو آموزش دادن .
اگه دوستانی که موافق یا مخالف این کارن بهم پیام خصوصی بدن .
نمیخوام بگم خیلی بلدم .اما تو مسابقات فردوسی ثابت کردیم تو گرایش های جدید حرف واسه گفتن زیاد داریم. میخوام همین یه مقداری رو که بلدم به همه آموزش بدم .
آموزشم رو هم به صورت همهگانی میزارم و از شاگرد داشتن و اینکه بگم فلانی شاگردمه خوشم نمیاد . همه یه جورایی شاگردیم . مهم اینه که بتونیم تبادل اطلاعات کنیم .
منم با نظر دوستان موافقم.
چون از روزی که شروع بکار کردم متوجه شدم که درست ساختن بهتر از اینه که بخوام وقتم رو روی طرح بزارم. و اینکه ضعف طرح هم نهایتن با چند بار تست کردن مشخص میشه.
اولین مسابقه ای هم که شرکت کردیم 2 تا پل داشتیم. یکی رو روی طرحش کار کردیم و دیگری رو روی ساختش.
وقت زیادی هم روی طرحش گذاشتیم اما آخرش اونیکه روی ساختش وقت گذاشتیم نتیجه بهتری گرفت.
برای ساخت هم یکسری مسائل مثل مصالح خوب و شانس دخیله.
و جایی که شانس نقش موثری داره، فکر نمیکنم که علمی بودن عنوان مناسبی برای اون مسابقه باشه.
اما مسابقه سازه های فولادی خیلی متفاوت تره و اونجا شانس نقش مهمی رو ایفا نمیکنه. و تاثیر بسیار ناچیزی داره. پس میشه کلمه علمی رو قبل از عناون مسابقه آورد.

علی.موسوی

سلام
بالاخره معلوم نشد علمیه یا نه
اگه علمی نیست پس نقش این دکترها که آقای قاسمپور گفته چیه ؟ اینها هم الکی میان ؟ یا فقط اسنشون هست ؟
سلام/بابیشتر حرفاتون موافقم ولی بااین که میگین علمی نیست موافق نیستم ببخشید اگه علمی نیست پس ورزشیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته شایدورزشی باشه اونم وزنه برداری آره؟؟؟؟؟ماکارونی های وزنه بردار/آقای موسوی عزیز یعنی شما آقایان فنایی وطاووسی و...بگن علمی هستش خیالتون راحت میشه که علمیه شماخودتون نمیتونی فکرکنی وبه نتیجه برسی؟راجع به طرح ها وروش اجراوقتی آیین نامه بیاد خودبه خودراجع بهش بحث میشه.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14