..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: طراحي و نكات اجرايي در سازه های ماکارونی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
ممنون اقای پورملک عزیز نکته های خوبی داشت
ریسمان بارگذاری

با سلام . سوال از اساتید سازه ساز داشتم.

درسته در مسابقات حرفه ای دیگه از ریسمان و قلاب برای بارگذاری استفاده نمیشه ولی در ایران فکر نمی کنم بیشتر از دو سه تا جک وجود داشته باشه و هنوز از ریسمان و قلاب استفاده میشه.

1) بهترین حالت چسباند ریسمان به چه شکل است ؟
2) میدانیم که طول ریسمان در بار وارد شده تأثیری ندارد ولی طول استاندارد ریسمان بارگذاری باید چقدر باشد ؟


به این دلیل این سوال برایم پیش آمده که در مسابقاتی در آیین نامه طول ریسمان رو 15 سانتی متر درج کرده بودند و به خاطر اینکه طول ریسمان کمتر از این مقدار بوده سازه رو حذف کردن
سلام خدمت دوست خویم جناب نظری
اگر دقت کنید در آیین نامه های استاندارد نوشته میشه که ریسمان به گونه ای باشه که یک حلقه به قطر مثلا 7 تا 10 سانتیمتر از داخل اون عبور کنه
شما از این نکته به راحتی میتونید استفاده کنید برای اینکه ریسمان خوب و دقیقی ببندید
هنگامی که سازه به اتمام میرسه باید گره ها رو دقیق کار کنید که دو گره مرکزی دقیقا قرینه بشن و بعد از سه بعدی کردن سازه هم دقیقا دو گره هم تراز باشن
در مرحله بعدی میتونید ریسمان دور یک اسپری 123 بزرگ ببندید(تعداد دورهای ریسمان ها برای هر گره برابر باشد تا تغییر طول یکسانی داشته باشند)
بعد از این میتونید ریسمان های آماده رو به راحتی به سازه بدوزید
دقت کنید ریسمان هایی که دور اسپری دور میخوره باید نهایتا گره زده بشه و در نهایت دو حلقه ریسمان داشته باشید که به دو گره مرکزی دوخته میشن
یک نکته دیگه هم از ریزه کاری هاست:دقت کنید وقتی ریسمان ها رو میخواید دور اسپری بپیچونید به یک اندازه ریسمانش رو کش بیارید که در هنگام بارگذاری تراز ریسمان ها بهم نخوره.همچنین علاوه بر این باید پس از اینکه ریسمان بسته شد مجددا با چسب دو قلو چسبکاری کنید که ریسمان جای بازی روی گره مرکزی رو نداشته باشه(چون چاقو موقعی برنده تر میشه که حرکت داشته باشه!!!!!)
یاحقSmile
مهندس رنود متشکر بابت پاسختون. ولی در بعضی آیین نامه ها فقط به این شکل هست :
[تصویر:  f6525_03092012_011955_.jpg]
سلام
دیدم این تاپیک داره خاک میخوره گفتم دوباره بکشمش بالا این روزا نمیدونم چی شده 60 درصد تاپیک ها توی بخش آزاد باز شدن!!!!!!
در بعضی سازه ها گره رو پائینن تر از سطح تکیه گاه طراحی میکنن که مزیت های خودشو داره و این مزیتها رو قبلا در همین تاپیک مطرح کردیم شاید یکم خنده دار باشه اما دوست دارم در مورد بالا بردن گره از سطح تکیه گاه بحث کنیم آخه یکم فکر کردم دیدم میشه با یکم تغییرات یه سازه خوب با این ریخت در آورد
مهندس علیزاده عزیز طول ریسمان در بارگذاری اصلاً تأثیری نداره چون بار به صورت عمود بر قاب وارد میشه و چون نیروی میتونه در راستای خودش حرکت کنه پس هیچ فرقی نداره که طول ریسمان به چه مقدار باشه ولی اگر ریسمان با زاویه باشد در این صورت طول ریسمان در بارگذاری تأثیر خواهد داشت. البته اگر با وزنه و میله بخواهیم بارگذاری کنیم طول ریسان ممکن است باعث ایجاد لنگر در سازه شود.
سلام
جناب نظری انگار منظور من از سوالم رو درست متوجه نشدید دوباره توضیح میدم
در بعضی از سازه ها بستگی به شرایط گره مرکزی رو از سطح افقی تکیه گاه پائین تر میارن که خودش معایب و مزایایی داره
اما سوال من اینه که این بار گره مرکزی رو بالاتر از سطح تکیه گاه بگیریم
سوالم مربوط به ریسمان نبود
آقای مهنندس
اگه گره مرکزی رو بالا ببریم باید اعضای کششی که زاویه آنها بیشتر از 0 هست و به اعضای فشاری متصل هستند رو حذف کنیم
چون عملاً صفر نیرو هستند
البته این در مورد سازه های قوسی صادق است
سلام
من فکر نکنم جواب بده این قضیه . یعنی عملکرد بهتری نسبت به بقیه حالت ها نخواهد داشت .
سلام
مهندس رضایی فرموده شما کاملا صحیح است اون عضوها طبعا حذف میشن اما به جاش عضوهای کاربردی تری میشه براش طراحی کرد که لنگر وارده گره مرکزی رو هم ندارن

صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48