..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: طراحي و نكات اجرايي در سازه های ماکارونی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
با تشکر از آقای رنود ...

الان متوجه شدم ...فقط به نظرتون بعد از برعکس کردن و چسبوندن دوباره مثل قبل از جدا کردن سازه میتونه دقیق عمل کنه ؟Idea
خوب دوستان عزیز میخوام نظرتون رو درباره این عکس ها و سوالاش بپرسم ....
البته ببخشید زیادی سوال میشه !HeartHeart

لطفا هنگام پاسخ دادن به شماره عکس اشاره کنید

عکس شماره 1
[تصویر:  di-D24H.jpg]

تو یک سازه معمولی که نمایش داده شده وقتی بارگذاری انجام میشه بین قطعه های کمان چه نوع نیروهایی ایجاد میشه و در صورت امکان نمودار هر یک از این نیروها رو به صورت شماتیک نشون بدین !

و در قسمت تکیه گاه ها سوالات بالا مطرح هست همچنین در تکیه گاه نیروی وارده آیا برابر با دیگر قسمت های کمان هست ... اگر نیست چقدر تفاوت داره !!؟؟؟

عکس شماره 2

[تصویر:  di-F5WM.jpg]

وقتی بارگذاری میشه تو قسمت A نمودار نیرو به کدوم شکل هست از نوع 1 یا 2 ؟؟؟

در قسمت B سازه از نوع 4 صفحه میباشد که لطفا نمودار های لازم بین حرکت صفحات به جهات مختلف همچنین نیروها رو تصویر کنین ...

لطفا به هر 2 قسمت سازه ( پایین یا تکیه گاه و بالا یا تاج ) اشاره کنید!

************ببخشید یکم زیاد بود *************

HeartHeartHeartHeart
سلام
در مورد نوع نیرو در شکل 1 باید بگم که نیروی کمان از جنس فشاری هستش و نیروی اعضای شعاعی از جنش کششی
در مورد شکل 2 هم اگر منظورتون سه بعدی هاست(اعضای نگه دارنده و بابندها)که باید بگم بسته به نوع بارگذاری قابل تغییره ولی در عادی ترین حالت اعضای موازی در کشش و بادبندها تحت پیچش هستند که بسته به مقاومت و گیرداری گره شما نیروی اونها میتونه بسیار متفاوت بشه
یاحق
سلام
من دقیقا متوجه نشدم سوالتون چیه اما با توجه به برداشتم از سوالتون یه توضیحاتی رو میگم
اگر ارتفاع سازه از نصف دهانه کمتر باشه نیرو هم در لینکهای فشاری ها و هم در لینکهای کششی از سمت تکیه گاه رو به بالا راس تاج افزایش پیدا میکند
اگر ارتفاع سازه برابر با نصف دهانه باشه نیروی در تمامی اعضای فشاری برابره
اگر ارتفاع سازه بیشتر از نصف دهانه باشه نیرو بیشتر در تکیه گاه ها متمرکز هست
این سه مورد رو من حداقل 3بار در همین تاپیک مطرح کردم امیدوارم دیگه کسی این سوال رو نپرسه
اما در مورد نیروها در بادبندها باید بگم که در لینکهای بادبندی نیرو هم به شکل کششی هست هم به شکل فشاری البته نیروی مخلوط از پیچش و برش هم هست که ناچیز است و میشه ازش چشم پوشید البته نه در وزنهای بالا این حرف برای وزنهای زیر 150 کیلو صادقه در وزنهای بالا این دو عامل میتونه برای سازه کاملا مخرب باشه
اگه سوالتون رو واضح تر بفرمایید بهتر میتونم راهنمایی تون کنم
با سلام و تشکر از دوستای عزیزمون

جواب ها نزدیک به سوال ها بودن و من تونستم جواب های خودمو بگیرم ...

مخصوصا از 2 دوست عزیزمون آقای علیزاده و رنود کمال تشکر رو دارمHeartHeart
با سلام خدمت دوستای عزیزمون

در مورد بستن نخ یه سوالی داشتم

تو سازه های سنگین گره رو به صورت ملوانی بزنیم یا ساده به روی گره مرکزی بچسبونیم

و سوال دیگه اینکه در صورت چسباندن ساده روی گره فقط از طرف بیرون بچسبونیم یا از هر دو طرف (خارج و داخل)HeartHeartHeart

با تشکر
بهترین حالت اینه که از هر دو طرف گره رو نخ بزنید اما فقط از بیرون هم جواب میده.
سلام
تشکر میکنم که جناب شارعی خلاصه و مفید جواب صحیح رو گفتند
گره اگر از بیرون تنها بچسبه به سازه و دوخته نشه تا جایی دوام میاره که مقاومت برشی چسبتون اجازه بده ولی وقتی دوخته بشه به سازه(یعنی از هر دو طرف)اونوقت حجم المان های تحت تنش برشی افزایش پیدا میکنه و قدرتی دو یا حتی سه برابر حالت قبل پیدا میکنه
یاحق
با تشکر از آقای شارعی و رنود

در مورد دوختن به سازه از هر دو طرف اگه عکس یا مطلب آموزشی قرار بدین بینهایت ممنون میشم !Blush
سلام
در مورد سوال دوستمون از شکل و عملکرد بادبند ها باید بگم که با توجه به تحلیل حرف جناب رنود در مورد اعضای موازی درست هست اما در مورد بادبند ها میشه گفت هم نیرو فشاری هست هم کششی . اما در نیروهای بالا میشه اثر پیچش هم قرار داد اما با اجرای دقیق میشه این پیچش رو کنترل کرد .
اما در اجرا ما هواره نقص خواهیم داشت که هر چی این اجرا دقیق تر باشه نیروها به عملکرد واقعیشون در تحلیل نزدیکترن اما در صورت اجرای مورد دار یکم وضعیت نیروها و کنترل اونا به هم میریزه .
ممنون
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48