..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: طراحي و نكات اجرايي در سازه های ماکارونی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
سلام
روش بستن نخ برای هر گرایش متفاوته البته این نظر شخصی منه
یه مثال میزنم در مسابقات آزاد زنجان پارسال دوستانی که از دانشگاه علم و فن رفته بودن در گرایش سازه سنگین از بست ریسمان به شیو راندمانی استفاده کرده بودن که باعث شد سر 199 کیلو ریسمان پاره بشه در حالیکه سازه کاملا سالم مونده بود
چون این بحث خیلی خیلی محرمانه هست زیاد نمیتونم حرف بزنم فقط یه راهنمائی میکنم در گرایش راندمانی گره مرکزی تا جایی که میتونید جمع کنید و ریسمان رو هم همچنین چون حساسیت کار بالاست این کار در گرایش هذفمند خیلی خیلی سختره اما در گرایش سنگین میتونید ریسمان گره رو بازتر ببندید
جناب نیک نیاز
اگر بیر گون یاخنان گورشسخ توضیح ورم بلن بیردا دانشسام چوخ آدامنار سو استفاده الیلر
با سلام
من یک اصل کلی برای بستن ریسمان رو پیشنهاد میکنم که به نظرم نه نیاز به تراز داره و نه چیز دیگه
شما اگر دقت کرده باشید در آیین نامه ها نوشته ریسمان به گونه ای باشه که یک حلقه به قطر مثلا7 الی10 بتونه از داخل اون رد بشه
خوب شما میتونید که یک کار کنید تا این ریسمان شما دور یک جسم حلقه ای که طبق آیین نامه مجازه بسته بشه سپس گره بخوره
دو بار که این کار رو انجام بدید دو رسمان هم اندازه و تراز شده دارید(دقت کنید تعداد دورهای هر دو ریسمان برابر باشه تا به یک اندازه تغییر شکل بدن در هنگام بارگذاری
در مرحله بعدی کار دوختن این دو ریسمان به گره مرکزی رو داریم
اگر طرحتون در گره مرکزی خوب شده و دقیق کار شده باشه هر دو گره مرکزی قاعدتا باید قرینه هم باشند(بدون حتی کوچکترین خطایی تقارن برقرار میشه)سپس شما میتونید به راحتی ریسمان های آماده رو به گره مرکزی بدوزید
همچنین باید نهایتا ریسمان دوخته شده به گره مرکزی چسب کاری بشه که بعد از خیز،گره مرکزی دچار برش نشه
یک سری ریزه کاری های دیگه هم داره که مثلا ریسمان ها چطور در یک سطح باشن و... که اینها رو به عهده دانشجوی علاقه مند میذاریم
یاحق
جناب علیزاده منم مشتاق دیدار هستم

نظر دوستان در مورد عرض سازه ها چی میتونه باشه !!!؟؟؟

اگه سازه عرضش زیاد باشه سطح مقطع افزایش پیدا میکنه و در ضمن در مقابل پیچش مقاوم تره .... حال اگه عرضش کمتر بشه جمع تر میشه و شاید در مقابل خمش مقاومت بیشتری نشون بده !!!

نظر دوستان در این مورد چی میتونه باشه ؟Big Grin
سلام
در سازه ماکارونی و در عرض های زیر 8 سانت و وزن های زیر 400 کیلو اگر اشکال از عرض سازه باشه یعنی سازه از پیچش کم آورده یعنی محدود کننده پیچش هست و خمش مشکلی ایجاد نمیکنه در عرض سازه
یاحق
سلام
جناب نیک نیاز برای هر گرایشی فاکتورهای هست که اگه بتونیم به موقع ازش استفاده کنیم نتیجه خوبی میگیریم مثلا در سازه راندمانی اگه عرض سازه رو زیاد کنی نتیجه عکس میده چون وزن بارگزاری زیاد بالا نمیره و نیازی هم نیست عرض رو زیاد کنیم چون پیچش کلی در وزنهای بالا اتفاق میافته من پیشنهاد میکنم در گرایش راندمانی از حداقل عرض استفاده کنید
یه مثال برای درک بهتر این موضوع براتون میزنم
در گرایش پل 50 سانت که پارسال در شهرکرد برگزار شد عرض سازه حداقل 10 سانت تعیین شده بود بهترین رکوردی که در اون مسابقات زده شد راندمان880 بود اما اگه عرض سازه طبق روال سایر مسابقات 5 سانت تعیین میشد راندمان بالای 1000 هم میشد زد چنانچه اگه راندمان سازه ای که تبریز آوردیم رو حساب کنید بالای 1000 میاد در صورتی که بهینه هم نشده بود
اما در گرایش سنگین باید یکم عرض زیاد باشه چون سازه میخواد وزن بالایی رو تحمل کنه باید در مقابل پیچش کلی سازه مقاوم باشه از شیب دادن در سازه سنگین جدا خودداری کنید چون نتیجه کار رو خراب میکنه پیشنهاد میکنم عرض سازه سنگین رو کمتر از 7 نگیرید
با سلام خدمت دوستای عزیز

این بار میخواستم نظر دوستان رو در باره سه بعدی کردن سازه و روشی که میشه سازه کمترین اختلاف رو تو سه بعدی کردن داشته باشه رو از دوستا سوال کنم !HeartHeart

[تصویر:  di-HF8K.jpg]
سلام
همین روشی که دارید باهاش سه بعدی می کنید یکی از بهترین روشهاست اما باید در نحوه گونیا کردن دقت بشه حداقل با دوتا گونیا از دو سمت شیشه را محکم سر جای خودش نگه دارید
روش دیگه ای هست که از همون چوبی که در بین شیشه ها گذاشتید هست به صورتی که یکی از شیشه ها روی زمین قار میگیرد و سپس چوبهای هم اندازه رو در محلهای خالی پلات می چینید و شیشه دوم را روی آن قرار میدهید بعد از تراز کرد با چسب نواری شیشه بالایی رو سر جای خود محکم کنید تا تکان نخورد و شوع به سه بعدی کنید
سلام
نظر رسول درسته ولی میشه یک کار خلاقانه از دو روش استفاده کرد که هم چوب بین شیشه ها وصل باشه و هم از تراز استفاده کنید
جنس شیشه هم بسیار مهم هست که ضخامت کافی داشته باشه که قوس نیافته توش
دقت کنید قطر ماکارونی های فشاری به عنوان مثال 2.85میلیمتر است اگر ذره ای جابه جایی در سه بعدی کردنش درست بشه نیروهای برشی و لنگر های پیچشی وضعیت کاملا نامتقارن و بدی پیدا میکنند که باعث انحراف قوس میشه و شاید نصف راندمانی که ازش انتظار دارید رو نگیرید(به نظر من برای دهنه 45 شیشه های با ضخامت 5میل خوبه و برای دهنه یک متر شیشه با ضخامت 10 میل خوبه
یاحق
با سلام خدمت دوستای عزیز و تشکر از اعلام نظرات و جواب های بجا شون ...

دوست ندارم سوالی رو 2 بار طرح کنم اما یه سوالی داشتم که یبار مطرح شده اما یادم رفته بود چیزی رو بپرسم

پس با اجازه دوستان

تو کمان از نوع مثلثی با 3 ماکارونی دوستان فرمودن تک المان به سمت بیرون باشه ... من دقیقا متوجه نشدم وقتی میخوای رو پلات یا شیشه بچینی باید چه شکلی قرار بدی ؟؟؟ اگه دوستان عکسی داشته باشن ممنون میشم قرار بدنHeart
سلام
شما روی پلات باید ضخامت دو رشته کنار هم رو در نظر بگیرید که وقتی سه رشته رو به هم چسبوندید دو رشته چسبیده به پلات و یک رشته رو به بالا باشه و در نهایت باید موقع سه بعدی کردن اون رو از پلات جدا کنید و برعکس کنید
یاحق
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48