..::Iranian Truss Structures Simulation Association::..::انجمن شبیه سازی سازه های خرپایی ایران ::..

نسخه‌ی کامل: عکسهای از فرودگاهي بر روي پل در پرتقال
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
باند فرودگاه Madeira در پرتقال دارای ۲۷۸۱ متر است که 1000 متر از آن روی 180 ستون ۵۰ متری ساخته شده است. هر کدام از این ستونهای 50 متری برابر یک ساختمان 17 طبقه است جالب اینجاست که این باند برای هواپیمای غول پیکر بوئینگ 747 ساخته شده است! در سمت راست فرودگاه یک بلندی و در سمت چپ دریاست


[تصویر:  71579390882816003614.jpg]

[تصویر:  85755891053693831084.jpg]

[تصویر:  61315712115088757198.jpg]

[تصویر:  26456708657191222774.jpg]

[تصویر:  28736785877828898474.jpg]

برای مشاهده عظمت فرودگاه به ماشین های پارک شده توجه کنید.Big Grin

[تصویر:  80084095499990033124.jpg]

[تصویر:  94720828573412315681.jpg]

[تصویر:  79100275977285076812.jpg]

امید سرداری

کار فوق العاده ایه.جالب بودن.مرسی
سلام ... دست شمادرد نکند ... مطلب جالبی بود ...
like...
دوست عزیزم جناب آقای رضایی
بسیار سپاسگذار از مطالب بسیار زیبا و کاربردی شما.
با توجه به عکس هایی که مشاهده کردم چند سوال برای من و احتمالا برای دیگران هم به وجود خواهد آمد.
آیا این سازه با توجه به آیین نامه های سازه های متداول طراحی شده و یا Marine Structure یا Offshore ؟؟؟

این سوال بنده از اون جایی مطرح شد که چند وقت پیش دانشجویی برای من سوالاتی رو در مورد تحلیل دینامیکی طیفی و روش تحلیل مدهای مختلف 2 تا از سازه هاشون و همچنین در مورد زمان تناوب اصلی نوسان پاندولهای وارونه و بررسی دیافراگم این سازه ها فرستاد که در خصوص بنادر بود و به نوعی به بحث سازه های دریایی مرتبط می شد ولی متاسفانه با این موضوع مواجه شدم بررسی اولیه این عزیزان با توجه به آیین نامه طراحی سازه ها(2800 ) ذکر شده و وقتی با صراحت به این بزرگواران عرض کردم این کار از پایه اشتباه بوده این دوستان شدیدا متوجه اشتباه خوشون شدن در صورتی که حدود 3 ماهی وقت صرف مدل کردن و طراحی کرده بودند و دیلیل بنده اشاره و ارجاع این دوستان به بند 1-2-2 همین آیین نامه هستش که ذکر میکنه ساختمان های خاص، سدها، پلها، اسکله ها و سازه های دریایی و نیروگاه های هسته ای شامل این آیین نامه به هیچ وجه نمی شوند.
خیلی ممنون می شم اگه بتونید از اطلاعات و مشخصات فنی، سازه ای و مطالعاتی این پروژه هم در اختیار بنده و سایر کاربران قرار بدید.
با سلام
من در مورد طراحی این فرودگاه تحقیق میکنم و اگه چیزی دستگیرم شد در اختیار شما و سایر عزیزان قرار میدهم
اما در مورد آیین نامه ای که ذکر کردید موارد زیر رو واسه اطلاع بقیه عزیزان قرار میدم
چون شما خودتون استادید

-----------------------------------------------------------------------------------------------
مهندسی سازه‌های دریایی در ارتباط با طراحی سازه‌های مختلف دریایی مانند انواع
سکوها، اسکله‌ها و تأسیسات و تجهیزات بندری است.
در گرایش سازه های دریایی سه محور offshore, near shore, onshore مطرح است. در بخش
offshore به تحلیل و طراحی سازه های دور از ساحل مانند سکوهای نفتی، سکوهای تفریحی
و خطوط لوله کف دریا در آبهای عمیق پرداخته می شود. near shore , offshre به سازه
های ساحلی و نزدیک ساحل اختصاص دارد، از این سازه ها می توان به اسکله های فولادی و
بتنی، موج شکن ها و خطوط لوله ساحلی اشاره کرد. در کشورهای پیشرفته سازه های دریایی
به سه بخش مهندسی دریا، مهندسی سواحل و مهندسی سازه های دریایی تقسیم می شود که در
کشور ما کلیه این گرایش ها تحت عنوان سازه های دریایی تدریس می شود
---------------------------------------------------------------------------------------------
همچنین آیین نامه ای که ذکر کردید "آیین نامه طراحی بنادر و سازه های دریایی نشریه 5-300" رو واسه دانلود قرار میدم
دانلود آیین نامه
--------------------------------------------------------------------------------------------
ممنون مهندس، از مطالب استفاده کردم. جالب بود
خیلی جالب بود مرسی